Hjelp og Kontakt

Finn svaret på spørsmålet ditt under Eventims “ofte stilte spørsmål”. Skriv inn ditt spørsmål eller søk på emne.

Spørsmål

Hva gjør jeg hvis arrangementet er avlyst eller flyttet?

Svar

Er arrangementet av en eller annen grunn flyttet, kan du som regel benytte samme billett på den nye datoen. Når et arrangement blir flyttet blir du kontaktet av Eventim. Det vil skje enten via e-post, SMS, eller oppringning. Her blir du informert om hvordan du skal forholde deg, mulighet for refundering, osv..

Hvis arrangement blir avlyst, følger Eventim de generelle retningslinjene som er beskrevet nedenfor. Det skal derfor understrekes at i forbindelse med avlysninger og lignende, kan det forkomme andre vilkår og retningslinjer.

Refundering av billetter foregår gjennom Eventim, og dette skal alltid skje via overførsel til en bankkonto. Det er ikke mulig å få en refundering utbetalt kontant. Billetter refunderes kun ved avlysning av arrangementet. Hvordan du får pengene refundert, avhenger av hvor du har kjøpt billettene.

OBS! Gebyr og forsikring i forbindelse med billettkjøpet refunderes ikke ved avlysninger/flytting.

Har du kjøpt billetter med betalingskort via eventim.no eller Eventims Kundeservice, skjer refundering helt av seg selv i løpet av 14 dager. Det kan gå opp til 28 virkedager hvis du har brukt MasterCard under kjøpet. Pengene blir tilbakebetalt på den kontoen som er tilknyttet det kortet du brukte under kjøpet. Har du skiftet bank eller fått nytt kort siden billettkjøpet, skal du opplyse dette til Eventims Kundeservice og vi vil refundere pengene til din nye konto i stedet.

Billetter kjøpt direkte på stedet/hos arrangøren:
Henvend deg der hvor du har kjøpt billetten.

Spesielle utgifter til reise, hotell, eller andre utgifter i forbindelse med arrangementet:
Eventim er ikke ansvarlig for utgifter til reise, hotell eller andre omkostninger.

Det er ditt ansvar å sikre deg at du vet at arrangementet finner sted før du reiser. Vi vil gjøre vårt beste for å informere om eventuelle avlysninger og endring av datoer. Det kan dessverre oppstå situasjoner hvor vi ikke kan få tak i alle kunder til et arrangement. Vi anbefaler derfor at du kontrollerer eventuelle endringer av arrangementet før du drar.

Kundeservice
+47 21 95 92 00

Mandag - Torsdag: 10:00-17:00

Fredag: 10:00-15:30