En eksistensiell dansemusikal om døden
Let My Hand Be The Hand er en mystisk meditasjon over døden, i form av en eksistensiell dansemusikal. Verket er den siste delen av Tumor-trilogien, en serie forestillinger som dykker ned i vårt forhold til sykdom gjennom slående audiovisuelle og teatrale uttrykk. Det er scenekunst som beveger seg mellom det sårbare og det storslåtte, og som inviterer publikum inn i et tema få våger å nærme seg på denne måten.
Sykdom som intim erfaring
Forestillingen ser på sykdom som en intim opplevelse, gjennom å betrakte det å være syk som en metafor for å være i et kjærlighetsforhold. Med ømhet, intensitet og humor leder verket publikum gjennom livets siste kapittel, der følelsene stikker dypt, magien glitrer, humoren overrasker og erkjennelsene knitrer som gnister i mørket. Det er en forestilling som ikke flykter fra det vanskelige, men som tvert imot gir det rom og varme.
En dialog om frykt, fellesskap og åndelighet
Let My Hand Be The Hand er inspirert av personlige erfaringer fra frivillig arbeid på hospice, samt samtaler med eksperter og pasienter innen lindrende behandling. Verket åpner for en dialog om vår frykt for døden, vårt ønske om ikke å møte den alene, og åndelighetens rolle i alt det vi bærer på. For deg som setter pris på scenekunst med kunstnerisk dybde og tematisk mot, og som søker forestillinger som tør å bli sittende lenge etter at teppet faller, er Let My Hand Be The Hand en opplevelse verdt å unne seg.